سوله چیست؟ ( آشنایی با 3 نوع سوله)- اعتمادسازان ساخت سوله -فروش-قیمت | ,به نقل قول مهندسین ساختمانی: ،این مقاله در مورد مصالح مدرن و نوین عمرانی و ساختمانی می باشد .

 

سوله چیست؟ ( آشنایی با 3 نوع سوله)- اعتمادسازان ساخت سوله -فروش-قیمت به نقل از (jamaliasansor.ir - جمالی آسانسور)

سوله چیست؟ ( آشنایی با 3 نوع سوله)- اعتمادسازان ساخت سوله -فروش-قیمت به نقل از (jamaliasansor.ir - جمالی آسانسور).


سوله چیست؟ ( آشنایی با 3 نوع سوله)- اعتمادسازان ساخت سوله -فروش-قیمت ، ۱۴۰۳،ارسال تهران-کرج ۱روزه ،ارسال فوری

ویدئو آموزشی درباره: سوله چیست؟ ( آشنایی با 3 نوع سوله)- اعتمادسازان ساخت سوله -فروش-قیمت

فروش از طریق نمایندگی ها و خرید مستقیم از کارخانه، فروش ویژه با تخفیف در سفارش های بالا .


سفارش ( سوله چیست؟ ( آشنایی با 3 نوع سوله)- اعتمادسازان ساخت سوله -فروش-قیمت )خود را از طریق واتساپ یا تماس تلفنی به کارشناسان فروش ما اعلام کنید.

طبق بررسی تلفنی کارشناسان بازاریابی آنلاین ما ،با گرفتن استعلام قیمت از فروشگاه های اینترنتی شرکت های هم صنف و مقایسه با لیست کارخانه نتایج شگرفی حاصل شد. شاید همین باعث انگیزه ما شد تا این مطلب را در مقاله بگنجانیم. طبق بررسی کارشناسی و مقایسه ی با فهرست بها سال های ۱۴۰۰،۱۴۰۱،۱۴۰۲،۱۴۰۳ به این نتیجه رسیدیم به نسبت کیفیت ارايه شده قیمتگذاری مناسبی داشته باشیم. طبق نقد حاصله مشخص شد قیمت های ; سوله چیست؟ ( آشنایی با 3 نوع سوله)- اعتمادسازان ساخت سوله -فروش-قیمت مناسب تر از دیجی کالا، ترب، دیوار، شیپور، باسلام، ایمالز ، نیاز روز و خیلی فروشگاه های آنلاین ارائه کالای عمرانی ساختمانی ، صنعتی اینترنتی دیگر می باشد.

برآورد و محاسبه هزینه | ; سوله چیست؟ ( آشنایی با 3 نوع سوله)- اعتمادسازان ساخت سوله -فروش-قیمت

این محصول در بازه‌های قیمتی مختلفی هستند و تنوع زیادی دارند. تفاوت قیمت به دلایل زیادی ایجاد می‌شود. قطعات و مواد به کاررفته در محصول، برند سازنده، امکانات و ویژگی‌های کالا و نوع آن از عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند.

تاریخچه سوله در ایران عمر کوتاهی ندارد. بیش از ۸۰ سال است که با استفاده از اتصالات اسکلت فلزی و طبق روش‌های جوشکاری و پیچ و همه از سوله‌ها استفاده می‌شود.


سوله چیست؟
 
سوله از قدیم الایام یکی از سرپناه ها انسان ها بود و به شکل های مختلی وجود داشت. انسان از دیرباز تاکنون شیوه های مختلفی را برای ساخت سرپناه استفاده کرده است. سوله هم در خانه سازی و هم در صنایع دیگر استفاده می شود و به هر حال این سرپناه هم می تواند کاربرد های گسترده تری را در بر بگیرد. سوله (به لاتین Industrial Shed) در واقع یکی از متداول ترین سازه هایی که در بین صنعت گران محبوبیت زیادی دارد. سوله البته نام های دیگری نیز برای شناخت بهتر دارد.

برای مشاوره ساخت سوله با شماره 09122567260 تماس بگیرید.

اما به‌طورکلی برای اینکه بدانیم سوله چیست، سوله یک پروژه مناسب و مفید عمرانی برای انواع فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی بهره‌گیری به‌عنوان انبار و آشیانه است. گستره مشتریان این‌گونه سازه‌ها در دنیا و حتی ایران فراتر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. پیش از هر چیزی نخست گذری خواهیم داشت بر تاریخچه و نحوه پیدایش سوله‌ها و این که چگونه این ایده به ذهن انسان رسید که ساختمانی بدون ستون را بسازد؟ اصلاً چطور می‌شود یک ساختمان در شرایط مختلف جغرافیایی، گرانشی و کششی بدون استفاده از ستون روی پای خود ایستاده و در اثر زلزله دچار فرسایش و فروریزی نشود.
آنچه در این مطلب می خوانید : نمایش
تاریخچه سوله

سوله

انقلاب صنعتی در حدود سال‌های ۱۷۶۰ تا ۱۸۴۰ در کشورهای اروپایی رخ داد. در واقع اتوماسیون، بهره‌گیری از سیستم‌ها مکانیزه ماشینی مانند قطار و دیگ‌های بخار باعث شد که انسان‌ها نیاز به فضاهای بزرگ‌تر و گسترده‌تر برای انجام فعالیت‌های اقتصادی، نظامی داشته باشند. ازاین‌رو ایده، خلق فضاهایی به نام سوله بود. در واقع انقلاب صنعتی در انگلستان به‌عنوان یکی از پیشتازان در این صنعت در زمینه‌های بافندگی، زغال‌سنگ و همین‌طور ذوب‌آهن صورت پذیرفت. در ادامه به:

    تاریخچه سوله در دنیا
    تاریخچه سوله در ایران

 

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


می پردازیم.
تاریخچه سوله در دنیا

تاریخچه سوله در دنیا از این زمان شکل گرفت که قطعاً نیاز به سوله در این بخش‌ها به‌عنوان جایگزین ساخت انواع سرپناه‌های سنتی کار خود را آغاز کرد. سوله صنعتی در واقع اولین ایده‌ای بود که صاحبان تجارت‌های بزرگ از آن استقبال کردند. نخست، قانع کردن افراد برای این مسئله که سوله‌ها می‌توانند مقاومتی درست مانند سازه‌های بتنی داشته باشند کمی سخت بود. چون تا آن زمان رسم نبود که یک سازه بدون ستون و خرپا ساخته شود.

برای مشاوره ساخت سوله با شماره 09122567260 تماس بگیرید.

در نتیجه خیلی زود یکی از شرکت‌های بزرگ فعال در دوره انقلاب صنعتی دست به این ریسک زد و پس ساخت آن را به مرحله اجرای سوله رساند. به لطف تبلیغات مثبتی که در این زمینه شد، سوله‌ها خیلی زود جای انبارهای بزرگ که سال‌ها برای ساخت آن‌ها زمان لازم بود را گرفتند. از یک‌سوی دیگر شما به‌عنوان یک صنعت گر فضا و ارتفاع بالاتری می‌توانید در سوله‌ها داشته باشید. این برای مراکز باربری و همین‌طور کارخانه‌هایی که قطعات غول‌پیکر تولید می‌کنند یک گزینه ویژه است.
تاریخچه سوله در ایران

تاریخچه سوله در ایران عمر کوتاهی ندارد. بیش از ۸۰ سال است که با استفاده از اتصالات اسکلت فلزی و طبق روش‌های جوشکاری و پیچ و همه از سوله‌ها استفاده می‌شود. در همان ابتدای کار استفاده از سیستم‌های جوش برای این کار رواج داشت.

اما متأسفانه به دلیل پروژه‌های ناموفق کم‌کم ایرانیان از ساخت سوله کناره کشیده بودند. پس از گذشت حدود ۳ سال دوباره یک ایده جدید وارد بازار سوله‌ها شد. در واقع اروپایی‌ها در همان ابتدای کار خیلی زود جایگزینی مناسب برای جوشکاری پیدا کرده بودند و آن هم پیچ کردن بست‌ها و بخش‌های مختلف به یکدیگر بود. کیفیت جوش در محل نصب به‌مراتب پایین‌تر از کارخانه است.

به‌هرحال شما نمی‌توانید آزادی عمل داشته باشید. می‌دانیم که سوله‌ها معمولاً ارتفاع زیادی دارند. در نتیجه اتفاقی که رخ می‌دهد این است که جوشکار اگر بخواهد کمی دقیق‌تر عمل کند با دردسرهای گوناگونی مواجه می‌شود. در حوادث طبیعی و رخدادهای زیست‌محیطی معمولاً استفاده از سیستم جوش مقاومت سازه را تا حد زیادی کاهش می‌داد.
انواع سوله

 

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


سوله چیست

با توجه به کاربرد سوله می توان به شکل متفاوتی ساخته شود. سه نوع اصلی عبارتند از:

    سوله خرپایی
    سوله تیرورقی
    سوله یو بی ام

که به توضیحات هریک پرداخته ایم.
سوله خرپایی

یکی از تکنیک‌ها و روش‌های محبوب ساخت انواع مدل سوله خرپایی می‌باشد. هزینه ساخت به روش‌های دیگر بالا بوده و همین‌طور حمل‌ونقل و نصب آن‌ها عموماً سخت است. به همین دلیل مدل خرپایی بیش‌ازپیش جای خود را در دل صنعت گران پیدا کرده است. در این وضعیت سوله‌های خرپایی عموماً سبک‌وزن هستند. مقاومت آن‌ها نیز بالاست.

پس دیگر حرفی باقی نمی‌ماند. خیر این‌طور نیست. متأسفانه شیوه ساخت و طراحی این سوله‌ها کمی سخت است و بسیاری از افراد در ایران حتی ترجیح می‌دهند باتوجه‌به این‌همه مزایا قید آن را بزنند. از سوله‌های خرپایی در استخرها، کارخانجات، اسکان‌های سریع و اضطراری به طور مثال نمایشگاه‌ها و صدالبته خطوط تولید کارخانجات بزرگ و گاوداری‌ها استفاده می‌شود.

بازهم سوله‌های خرپایی طبقه‌بندی منحصر به خود را دارند. مسئله استفاده آن‌ها در حالات و استانداردهای مختلف است. خرپای تجاری که در ساخت فروشگاه‌ها، مراکز خرید و نمایشگاه‌های صنعتی استفاده می‌شود. مدل بعدی برای ساختمان‌ها و سازه‌های زراعی و پرورشی مناسب است. در شرایطی که قصد اسکان عمومی باشد قطعاً سازه‌های مسکونی و خرپایی یک گزینه بی‌نظیر و پرفروش هستند.

خرپای شاه تیر، شیروانی و کف سازه نیز از جمله نمونه‌های دیگر هستند که کم تر مورداستفاده قرار می‌گیرند. سوله‌های خرپایی دارای ۷ بخش اصلی هستند.
کاربرد سوله خرپایی

از سوله‌های خرپایی در ساخت انواع کارگاه‌های صنعتی، سالن های تولید، انبارهای کوچک و بزرگ، سالن های ورزشی، سالن های نمایشگاهی، سالن های طبقاتی و پل های عابرپیاده استفاده می‌شود. ضمن این که برای ساخت کارگاه‌هایی که در مسیرهای صعب‌العبور اجرا می‌شوند. امکان فراهم‌کردن مصالح و تجهیزات مکانیکی وجود ندارد. در نتیجه نصب سوله‌های خرپایی یک شیوه آسان، مطمئن و فوری است.
مزایا و معایب سوله خرپایی

البته که کمی متریال ساخت سوله در ایران با دیگر کشورها متفاوت است. به‌طورکلی سوله خرپایی محدودیت دهانه و ارتفاع ندارد. مقاومت آن در برابر شرایط مختلف بالاست و در حالت دهانه ۱۰۰ متر بدون نیاز به ستون به‌راحتی ایجاد می‌شود. شما می‌توانید پس از استفاده این سوله را به‌صورت یک پازل از هم جدا کرده، به فروش رسانده و یا این که در دیگر موارد استفاده کنید. به‌طورکلی معایب خاصی برای این روش سوله سازی در علم مهندسی و راه ساختمان مطرح نشده است. اما به‌هرحال ممکن است در کاربردهای مختلف بر آن نقدی وارد شود.
سوله تیر ورقی

 

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


سوله تیرورقی در واقع از تیر ورقه‌هایی با جنس فولاد یا همان ورق‌های سیاه ساخته می‌شوند. البته از ورق سیاه در صنعت و ماشین‌سازی نیز بهره گرفته شده و به‌طورکلی این روش ساخت یکی از قدیمی‌ترین‌ها بخصوص در اروپا و ایران است. باتوجه‌به تغییرات استانداردی و مجوزی که برای راه‌اندازی سوله‌ها در نظر گرفته می‌شود این روش هم محبوبیت کمتری دارد و هم کم تر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

برای مشاوره ساخت سوله با شماره 09122567260 تماس بگیرید.

نحوه ساخت آن‌ها به این صورت بوده که ورق‌های سیاه‌برش خورده و سپس در بخشی که لازم است و وسعتی که کارفرما سفارش می‌دهد به یکدیگر جوش می‌خورند. پس از آن قابل‌ها و ستون‌ها جوش داده شده و پروژه به محل موردنظر منتقل خواهد شد.

در ادامه بخش‌ها و سکشن‌های آن به‌وسیله سیستم جوش یا پیچ‌ومهره به یکدیگر متصل می‌شوند. در واقع روش اجرایی چیزی شبیه به همان سوله‌های قبلی است. اما چون مواد اولیه کاملاً متفاوت است. به همین علت نام سوله تیر ورقی برای آن در نظر گرفته شده است. یکی از اصلی‌ترین معایب در مورد این سوله‌ها بالارفتن وزن و ضخامت در حالتی بود که شما می‌خواهید دهانه را بالاتر ببرید.
کاربرد سوله تیرورقی

برخلاف دیگر سوله ها که کاربردهای زیادی دارند، این نوع سوله به دلیل محدودیت در دهانه سوله قابل استفاده در هر صنعت و مکانی نیست. به عنوان مثال از این سوله فقط می توان از آشیانه های هواپیما، سوله های کشاورزی و مرغداری استفاده کرد.
مزایا و معایب سوله تیر ورقی

ضمن این که در ساخت سوله با استفاده از این روش شما محدوده ارتفاع ۷۰ متری دارید. اما از نظر علم مهندسی عمران این ارتفاع و ساخت آن با استفاده از تیر ورق خطرناک است. از طرفی هزینه زیادی نیز برای شما به همراه خواهد داشت. معمولاً حداکثر اندازه‌ای که برای دهانه سوله‌ها در این حالت در نظر گرفته می‌شود ۶۰ متر بدون ستون می‌باشد. در این وضعیت هم سازه گران شده و هم امنیت خیلی خوبی ندارد. پس عقل سلیم حکم می‌کند که برای دهانه بزرگ‌تر از این شیوه استفاده نشود.

اما شما در حالت استفاده‌ای محدودتر (از نظر وسعت دهانه) و دهانه‌های کوچک‌تر می‌توانید از سوله‌های تیر ورقی استفاده کنید. راه‌اندازی سریع از جمله اصلی‌ترین مزیت‌های این روش است. مقاومت و استحکام در این روش نسبت به سوله‌های خرپا به‌مراتب کم تر است. سنگین بودن ورق‌ها در این نوع سازه نیز دردسر حمل آن‌ها را دوچندان می‌کند.
سوله یو بی ام (UBM)

یکی دیگر از روش‌های ساخت سوله یو بی ام نام دارد. در آن از ورق فولاد گالوانیزه استفاده می‌شود و این کار با استفاده از نورد سرد در کارخانه‌های ذوب‌آهن انجام خواهد شد. در واقع ورق‌های گالوانیزه در پروژه به پانل‌های قوس‌دار تبدیل شده و در نهایت مطابق نیاز و وسعتی که کارفرما مشخص می‌کند در کنار هم به‌صورت پیوسته قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است که در این روش ساخت پانل‌ها توسط دستگاه‌های یو بی ام به‌صورت دقیق و در حد دقت میلیمتری تولید شده و پس از آن در ساخت سوله‌های مدرن به کار گرفته می‌شود.

 

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


به‌طورکلی یکی از محبوب‌ترین، ارزان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های ساخت سوله در ایران و دنیا UBM می‌باشد. از سوله‌های یو بی ام می‌توانید در هر شرایطی استفاده کنید، ساخت سوله ورزشی، انبارهای مواد غذایی و کالاهای اساسی، انواع نمایشگاه‌ها، سالن‌های اداری و تالارها و … .
کاربرد سوله یو بی ام

از سوله های یو بی ام در محیط هایی که مساحت بزرگ تری دارند استفاده می شود. به عنوان مثال مورزشگاه ورزشگاه های فوتبال، سالن های همایش مانند سینما و تئاتر، مراکز تجاری و پاساژ ها، برخی از مناطق مسکونی و پارکنینگ های بزرگ.
مزایا و معایب سوله یو بی ام

از اصلی‌ترین مزایای این روش ساخت سوله می‌توان به مقاومت بالا در برابر باد، زلزله و تحمل وزن اشاره کرد. بخصوص در مناطقی از کشور مثل فیروزکوه و دماوند که میزان بارش برف بسیار است. این سوله عایق خوبی در برابر گرما و سرما بوده و نسبت به دیگر روش‌ها سوله سازی مدرن تر بوده و راه‌اندازی‌اش در ایران (به دلیل وجود مصالح) آسان است.

مانند هر روش دیگری ساخت سوله‌های یو بی ام نیز مزایا و معایب مختص به خود را خواهد داشت. در واقع یکی از اصلی‌ترین مشکلات با سوله‌های یو بی ام منحنی‌ها و قوس‌هایی است که در طراحی و متریال آن استفاده می‌شود. عایق پلی‌اورتان جذب بوی بالایی خواهد داشت. پس اگر قصد شما راه‌اندازی یک شرکت مواد غذایی، مرغداری، گاوداری و … است. قطعاً باید به فکر یک ترکیب دیگر باشید.

تمامی بخش‌ها و اجزا در این سازه‌ها به یکدیگر متصل هستند. در نتیجه شما امکان جابه‌جایی آن را ندارید. در واقع یکی از مهم‌ترین فاکتورها در مورد سوله این است که بتوانید پس از استفاده قطعات سوله را جدا کرده و یا این که بفروشید. پلی‌اورتان مجوز وزارت بهداشت را برای راه‌اندازی مراکز درمانی و بیمارستان‌های صحرایی نمی‌گیرد. در نتیجه به فکر روش دیگری باشید. همین‌طور در نهایت و به‌عنوان تیر خلاص سازمان نظام مهندسی خیلی سخت و با وسواس بیش از حد به این روش ساخت مجوز می‌دهد.
ارزان‌ترین روش ساخت سوله در ایران، ساخت سوله با روش UBM

پیوسته بر این مطلب که در مورد آن سخن گفتیم، ساخت سوله با روش UBM یکی از ارزان‌ترین و سریع‌ترین‌هاست. یعنی شما دو پیشی نیاز در ساخت سوله را در این حالت ساخت می‌توانید به دست آورید. از یک‌سوی دیگر در بیش از هشتاد کشور دنیا یکی از مرسوم‌ترین روش‌های سوله سازی استفاده از سیستم یو بی ام است. در اروپا و امریکا برای ساخت سازه‌های تجاری، صنعتی، کشاورزی، ورزشی و همین‌طور نظامی به‌کارگیری یو بی ام یک تکنیک محبوب است.
انواع روش‌های ساخت سوله

 

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


سوله چیست اعتماد سازان کاوه پارسان

به‌طورکلی سه روش عمده برای ساخت انواع سوله وجود دارد. در ایران نیز شما بیش از این سه‌راه نمی‌توانید تکنیک‌ها و راهکارهای دیگری را برای این امر انتخاب کنید. مسئله اول ساخت انواع سوله به‌صورت خرپایی می‌باشد. در واقع این مدل به نام‌های سبک، سوله سبک قوسی و همین‌طور HHS یا همان اچ اچ اس نیز شناخته می‌شود. مدل دیگر سوله UBM می‌باشد.

پس از آن‌یکی از پراستفاده‌ترین روش‌ها سوله تیر ورقی می‌باشد. به این تکنیک ساخت سوله ساز سنتی و سوله سازی سنگین نیز گفته می‌شود. در برخی شرایط سوله‌های دست‌دوم نیز پاسخگوی نیاز مشتریان خواهند بود. قطعاً این سبک ساخت به‌خودی‌خود خاص نیست. یعنی ممکن است هرکدام از روش‌های بالا به همین تکنیک مورداستفاده مجدد قرار بگیرند.
معایب جوش سوله

از طرفی در آتش‌سوزی جوش خاصیت خود را در برابر حرارت و دمای بالا از دست می‌داد و خیلی زود ساختمان فرومی‌ریخت. از یک‌سوی دیگر چون پیچ‌ومهره‌ها رنگ می‌شدند خاصیت مقاومت در برابر زنگ‌زدگی به خود می‌گرفتند. در نتیجه سازه شما نیز عمر طولانی‌تری داشته و در مقابل تغییرات آب‌وهوایی و رطوبت نیز عمر سوله بیشتر خواهد بود. البته هنوز هم از سازه‌هایی با اسکلت جوش استفاده می‌شود.

برای مشاوره ساخت سوله با شماره 09122567260 تماس بگیرید.

در واقع مبحث ما این است که به‌طورکلی و برای پروژه‌های بزرگ استفاده از پیچ‌ومهره مطمئن‌تر، اصولی‌تر و بادوام‌تر است. این به معنای غیرقابل‌استفاده بودن از سوله جوشی نیست. در مقابل سوله جوش هزینه کمتری دارد و می‌توانید از آن در پروژه‌های ساده مانند ساخت فضا برای برگزاری نمایشگاه و یا سازه‌های موقت استفاده کنید. حالا البته سوله‌های خرپایی و مدل‌های یو بی ام در ایران محبوب‌تر هستند. تقاضای آن‌ها به دلیل هزینه و مدت‌زمان ساخت و راه‌اندازی کم تر بسیار بالاست.
مزایای استفاده از سوله

 

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


سوله اعتماد سازان کاوه پارسان

ساخت سوله در واقع پروسه احداث یک واحد تجاری نسبت به روش‌های دیگر را بسیار آسان می‌کند. از یک‌سوی دیگر متریال به کار گرفته در مدل‌های UBM نسبت به بتن و فلزات ارزان‌تر است. در ساخت سوله شما می‌توانید از پیچ‌ومهره استفاده کنید که این کار سرهم‌بندی سوله را بسیار آسان‌تر می‌کند. شما می‌توانید داخل سوله‌ها را بخش‌بندی کنید. مثلاً در نمایشگاه‌ها یکی از مشکلات راه‌اندازی یک ساختمان با پارت‌های مختلف در مدت‌زمان کوتاه است.

از یک‌سوی دیگر سوله‌ها در شرایط محیطی و جغرافیایی مختلف به‌راحتی استفاده می‌شوند. در واقع هیچ محدودیت دمایی و یا حتی آب‌وهوایی برای ساخت یک سوله وجود ندارد. مگر در شرایط خاص که کارفرما اطلاعات دقیق در این مورد را به شما شرح می‌دهد.
عوامل تأثیرگذار بر وزن سوله

دو فاکتور کلی وجود دارد که موجب می‌شود وزن سوله تغییر کند. نخستین که پوشش سقف از چه ترکیبی باشد. برای این کار از ورق‌های آلوزینک و گالوانیزه در کنار ورق‌های گالوانیزه استفاده می‌شود. در شرایطی که چنین مصالحی در دسترس نباشد. اجر و سیمان نیز کاربرد دارد. ضمن این که بخش اصلی و حصار دور فضای شما که همان بخش اصلی سوله است نیز ممکن است از گالوانیزه و یا ورق‌های برش خورده باشد.
سوله سبک

در سازه های صنعتی اغلب از سوله سبک استفاده می شود که معمولا از نوع خرپاییِ دو بعدی و سه بعدی هستند. سوله های سبک کاربرد بیشتری نسبت به سوله سنگین دارند و معمولاً می توان در همه جا از آن ها استفاده کرد. معملا در سرخانه ها و گاورداری ها صنعتی از سوله سبک استفاده می شود. به سوله سبک، سوله سبک خرپایی نیز گفته می شود. از آنجایی که این سوله ها به روش های جدید مهندسی طراحی می شوند، از پروفیل چهارگوش اس تی ۷ (ST37) تشکیل می شوند و استقامت بالایی دارند. در سووله سبک مصرف فلز فولاد کمتر می شود و به همین دلیل دارای قیمت پایین تری است.
سوله سنگین

سوله سنگین به دو دسته بتنی و فلزی تقسیم می شود که که زمان اجرای سوله سنگین فلزی سریع تر از سوله سنگین بتنی است. زیرا در نوع بتنی حدود ۱۴ روز نیاز است تا بتن آماده شود. اما در نوع فلزی پس از آماده شدسن فونداسیون سوله می توان ستون ها و رفترهای سقفی و … را روی سوله سوار کرد. اما به لحاظ قیمت، سوله فلزی قیمت بیشتری دارد زیرا از فولاد تشکیل می شود که قیمت فولاد در بازار ایران بسیار بالاست؛ به همین دلیل اکثر افراد به سراغ سوله سنگین بتنی می روند. در سوله سنگین برای مقاومت بالا از قطعه های تیرورقتی استفاده می شود تا استقامت بیشتر شود.
تفاوت‌های سوله سبک‌وسنگین

سوله چیست و چه انواعی دارد

سوله سبک از پروفیل‌های لوله ساخته شده و به همین دلیل وزن آن‌ها نسبت به دیگر روش‌ها کم تر است. در مقابل مقاومت این سوله پایین نیست. البته سوله‌های سبک با روش‌های خرپایی، یو بی ام و مدل‌های چادری و… ساخته شوند.

 

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


برای مشاوره ساخت سوله با شماره 09122567260 تماس بگیرید.

اما معایب سوله سبک بیشتر در زمینه هزینه ساخت سوله در ابعاد خاص و محدود است. ضمن این که گاهی استفاده از متریال‌های سبک و مقاوم می‌تواند موجب بروز ضررهای مالی برای مدیر پروژه شود پس به سراغ آن نمی‌رود. از سوله‌های سبک در ساخت انواع سالن‌های نمایشگاه، نمایش، صنعتی، کشاورزی، کارگاه، انبار، سردخانه، شهربازی، آشیانه نظامی و تالارهای پذیرایی استفاده می‌شود.

در مقابل سوله سنگین شامل تیر بزرگ و ورقه‌های فولادی با ضخامت‌های مشخص هستند. در ابعاد بسیار بزرگ‌تر معمولاً از تیرآهن‌ها استفاده خواهد شد. در واقع سوله‌های تیر ورقی یکی از مدل‌های سنگین به‌حساب می‌آیند و در کاربردهای صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. فضایی که سوله‌های سنگین به کار می‌گیرند کم تر است. قابلیت جابه‌جایی ان ها آسان‌تر بوده و همین‌طور شما می‌توانید به‌صورت طبقه‌ای سوله‌های بزرگ‌تری را احداث کنید. امکان نصب این سوله در شرایطی که باد و برف شدید است وجود دارد. نصب مونتاژ آن‌ها نیز آسان است.
جمع‌بندی

از سوله‌های سنگین در ساخت انواع کارخانه‌های پیشرفته، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و همین‌طور ساختمان‌ها و تولیدی‌های خودرو استفاده خواهد شد. به‌طورکلی تمامی موارد در بحث انتخاب روش ساخت، وزن و همین‌طور استاندارد بستگی به مشتریان خواهد داشت. در واقع اگر مشتری ساخت سوله هستید. این شما هستید که تعیین می‌کنید سوله باید با چه کیفیت و چه ابعادی ساخته شود. قطعاً سرمایه‌گذاری روی سوله‌های سنگین برای راه‌اندازی مراکز معمولی و موقت منطقی نیست. از طرفی برخی از روش‌ها مزایا و معایبی دارند که شما را قانع می‌کنند از آن‌ها استفاده کنید یا نکنید.

این مقاله توسط شرکت سوله سازی اعتماد سازان کاوه پارسان تهیه شده درصورتی که نظری دارید می توانید آن را از طریق بخش نظرات با کاربران دیگر به اشترا بگذارید. برای سفارش و ساخت سوله می توانید با شماره 09122567260 تماس بگیرید.
سوالات متداول
سوله چیست؟

اما به‌طورکلی سوله یک پروژه مناسب و مفید عمرانی برای انواع فعالیت‌های کشاورزی، صنعتی بهره‌گیری به‌عنوان انبار و آشیانه است.
انواع سوله چیست؟

انواع سوله، سوله خرپایی، سوله تیرورقی و سوله یو بی ام می باشد. سوله انواع دیگری دارد که در این مقاله به مهم ترین آن ها اشاره کرده ایم.

 

 

 

 

مشاوره خرید سوله درساوه-شهرصنعتی کاوه - شهر صنعتی احمد اباد - شهر صنعتی زاویه - شهر صنعتی مامونیه - شهر صنعتی پرند - تهران و کرج  

 

 

09122567260


 

سوالات متداول

در این بخش سوالاتی که به صورت روزانه پرسیده می شود پاسخ داده شده.


در مورد سوله چیست؟ ( آشنایی با 3 نوع سوله)- اعتمادسازان ساخت سوله -فروش-قیمت با کد تخفبف (hash-661dac3bd1fc1) چه می دانید؟

فروشگاه محصولات ساختمانی مجموعه ای از نخبگان علمی و صنعتی هست که با هدف معرفی محصولات برتر صنایع, با هدف «رونق تولید» (به طور رایگان) می باشد.


فروش ویژه و استثنایی محصولات تا پایان سال ۱۴۰۳ معادل ۲۰۲۴ میلادی

وارد وب سایت شوید و از آخرین پیشنهاد ویژه قیمت محصولات با خبر شوید.


ارسال سریع و آسان سفارشات به سراسر ایران

فروشگاه محصولات ساختمانی برترین معرف محصولات مرغوب و با تضمین کیفیت و گارانتی و حمل بار تا مقصد .


⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️⚜️
منابع
  1. " سوله چیست؟ ( آشنایی با 3 نوع سوله)- اعتمادسازان ساخت سوله -فروش-قیمت " .